Παρασκευή, 19 Νοεμβρίου 2010

"Το Νέο Σχολείο, ένα σχολείο χωρίς διακρίσεις και ανισότητες"

Στις πολιτικές που προωθεί η κυβέρνηση σχετικά με το στρατηγικό σχέδιο για το Νέο Σχολείο, αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, στη διάρκεια της Συνόδου των Υπουργών Παιδείας, σήμερα 19/10/2010, στις Βρυξέλλες.

Η Υπουργός υπογράμμισε ότι το Νέο Σχολείο είναι ένα σχολείο για όλους, χωρίς κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές διακρίσεις και ανισότητες. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσεται το πρόγραμμα των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), που εφαρμόζεται, ήδη, σε πέντε περιοχές της χώρας, όπου διατίθενται πρόσθετοι πόροι για την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης.
Αναφέρθηκε, επίσης, στις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τους μαθητές Ρομά σε 83 δήμους και στην ενίσχυση της ελληνομάθειας για τα παιδιά των μεταναστών. Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην οικονομική κρίση και ζήτησε από το Συμβούλιο Υπουργών, την Προεδρία και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να τοποθετηθούν σχετικά με τις επιπτώσεις της κρίσης στην Εκπαίδευση.

Η Υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «Υπάρχει ανάγκη γενναίων πολιτικών αποφάσεων και εξαίρεση των επενδύσεων για την Παιδεία από τα Προγράμματα Σταθερότητας. Και αυτό διότι, η Εκπαίδευση αποτελεί κεντρικό στοιχείο κάθε αναπτυξιακής προοπτικής, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα, ιδιαίτερα σε μια καμπή, που ο παγκόσμιος ανταγωνισμός από τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία εντείνεται». Η βελγική προεδρία του Συμβουλίου συμφώνησε με την ανάγκη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας και κάλεσε την Επιτροπή να συνεργαστεί με την Ουγγαρία, που θα αναλάβει την προεδρία τον Ιανουάριο, για την άμεση προώθηση της.
Στο περιθώριο του Συμβουλίου Υπουργών Παιδείας, η Υπουργός συναντήθηκε με την Ευρωπαία Επίτροπο αρμόδια για θέματα Εκπαίδευσης, Ανδρούλα Βασιλείου και το Γενικό Διευθυντή Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Επιτροπής, Jan Truszczynski.
Στη συνάντηση, με θέμα τα οικονομικά της Εκπαίδευσης, συζητήθηκε ο τρόπος αξιοποίησης δικτύου διεθνών εμπειρογνωμόνων για την υποστήριξη της προσπάθειας του Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου